Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

Rabu, 29 Ogos 2012

TANGGUNGJAWAB KAMI.......

Seperti biasalah bila cuti aje balik kampung mesti pergi beli barang dapur. Kebiasaannya adik yang kerja KLIA bawa mak pergi beli barang dapur sebab dia yang paling dekat rumah dengan mak. Tapi ada masanya bila adik yang kerja KLIA bekerja jadi saya ataupun adik yang kerja PERODUA pula yang akan bawa mak pergi beli barang dapur. Tulah untungnya mak punya anak yang ramai kalau seorang tak dapat temankan mak yang lain boleh tolong. ALHAMDULILLAH. Dulu zaman bujang abang yang kerja KLIA dialah yang selalu bawa mak beli barang-barang dapur. Maklumlah masa tu hanya abang yang kerja KLIA tu seorang aje yang ada kereta. Sekarang ni bila adik-adiknya dah bekerja dan memiliki kereta sendiri, kamilah adik beradik yang menggantikan tanggungjawab tersebut memandangkan abang pun sudah ada keluarga sendiri. Tapi kadang-kadang abang masih juga menjalankan tanggungjawabnya seperti dulu. Abang sering bertanya pada mak dah beli ke barang-barang dapur. Selalunya mak akan minta tolong abang sekiranya kami adik beradik yang lain tak berkesempatan untuk membawa mak membeli barang-barang dapur. Biasalah bercakap pasal barang-barang dapur ni kalau saya yang membawa mak membeli barang-barang dapur yang pasti anak-anak buah kesayangan 2 orang mesti ada. Suka sangat bawa 2 orang kesayangan ini. Suka melayan kerenah 2 orang anak buah ini.


Kemana pergi mesti bawa 2 orang budak yang comel ini....sebab mereka adalah anak buah yang tak banyak ragam dan suka berjalan. Nasib baiklah ayah dan ibunya selalu izinkan saya bawa anak-anak mereka berjalan.


Sudah bersiap sedia untuk dibawa berjalan. Inilah along yang sentiasa nak duduk di depan. Orang lain kena duduk dibelakang.


Adik pun dah bersedia untuk dibawa berjalan-jalan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...