Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

Isnin, 6 Ogos 2012

KEREPEK...KEREPEK PART 2

Pagi-pagi sabtu lagi dah bertolak balik dari KL ke Banting. Pukul 8.30 dah sampai banting terus pergi ke kilang kerepek Fazz Enterprise yang terletak di Kampung Sg. lang. Pagi tu sampai pun orang dah ramai. Berpusu-pusu orang sibuk mencari kerepek.


Orang ramai sedang menunggu kerepek pisang yang belum sampai lagi dari kilang. Lori yang membawa kerepek pisang sedang dalam perjalanan.



Ini adalah kerepek yang khas untuk pemborong-pemborong yang suka beli banyak. Mereka akan beli banyak dan bungkus semula untuk di jual kepada pembeli. Kebanyakkan yang dijual dalam 500gm dan sekilo sentiasa habis. Berebut-rebutlah orang ramai bila bahagian pembungkusan membawa kerepek-kerepek yang telah siap di bungkus ke dalam kilang. Tak sempat nak masukkan di rak jualan. Habis macam goreng pisang panas.




Dan beli kerepek tu beli sekali kuih raya. Macam-macam ada kuih raya


Di kaunter pembayaran pun sesak. 3 kaunter dibuka dan orang ramai beratur sepanjang-panjang 3 barisan. Walaupun penuh sesak tapi saya puji bahagian kaunter pembayaran mereka memang cekap dan pantas.



Disebabkan banyak kerepek yang tak ada sebab dah kehabisan di Fazz Enterprise saya pun pula ke kilang yang lain. Saya singgah ke Warisan Usaha Trading yang terletak tak jauh sahaja dari Fazz Enterprise.




Destinasi kedua yang saya singgah untuk mencari kerepek yang kawan-kawan dah order. Alhamdulillah di sini dapat saya cari kerepek yang tiada di Fazz Enterprise.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...