Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

Isnin, 13 Ogos 2012

IKLAN RAYA BERNAS 2012 - TERBAIKKKKK



Dalam iklan raya ni, mengisahkan perjalanan dua anak yatim iaitu Fizi dan Ahmad pulang ke kampung halaman Ahmad di Segamat untuk berjumpa ibunya. Terdapat pelbagai rintangan yang mereka hadapi ketika pulang ke kampung untuk menziarahi pusara ibunya.


Sedih memang sedih sehingga menitiskan air mata dan rasa keinsafan menebal dalam diri. Ucapan tahniah buat BERNAS, pengarah dan krew-krew yang terlibat tak kiralah yang berada di belakang kamera dan pelakon-pelakon yang hebat walaupun kanak-kanak tersebut tidak sempurna tapi itulah kelebihan yang Allah berikan kepada setiap hambanya. Setiap kekurangan itu ada kelebihannya. Sesungguhnya Allah itu lebih mengetahuinya. Bagi kita yang sempurna ini bersyukurlah kerana dilahirkan dalam keadaan sempurna dan masih dikelilingi oleh orang-orang yang tersayang. Hargai mereka-mereka yang disayangi ini.


Video ini cukup memberikan kita satu keinsafan, menyentuh hati dan perasaan yang memberikan kita mesej yang cukup berharga. Hargailah anak-anak yatim dan ibu bapa kita yang masih hidup. Bersyukurlah kita yang hidup sempurna ini.

Paling sedih dalam iklan raya ni:
**** kami anak yatim kami nak balik kampung Segamat
**** Mak Ahmad mak Fizi jugak

Huhuhuhuhu  sedihnya...Ya Allah Kau lindungilah, peliharalah anak-anak kurang upaya ini dan Kau permudahkanlah segala urusan mereka di dunia dan akhirat. AMINN

Dan memang benarlah apa yang dikata dalam surah ar-rahman.. "Maka yang mana satu di antara nikmat-nikmat Tuhan kamu, yang kamu hendak dustakan?"

Sebutlah mana satu nikmat yg Allah tidak beri pada hambaNya. Tidak terhitung nikmat dari Allah. Tiada satu pun yang kita boleh nafikan.Ya Allah betapa syukurnya saya. betapa kerdilnya kita sebagai hamba. Tidak mampu bernafas tanpa oksigen dari Allah, tidak mampu mencipta bulu mata walau sehelai, tidak mampu melihat, merasa, menghidu tanpa pancaindera, segala-galanya tidak mampu jika tidak diizinkan Allah atas nikmatnya. Kembalilah kita kepada Allah..

Firman Allah: Dan mereka bertanya lagi kepadamu (wahai Muhammad), mengenai (masalah) anak-anak yatim. Katakanlah: “Memperbaiki keadaan anak-anak yatim itu amatlah baiknya”, dan jika kamu bercampur gaul dengan mereka (maka tidak ada salahnya) kerana mereka itu ialah saudara-saudara kamu (yang seagama); dan Allah mengetahui akan orang yang merosakkan (harta benda mereka) daripada orang yang hendak memperbaikinya. Dan jika Allah menghendaki tentulah Ia memberatkan kamu (dengan mengharamkan bercampur gaul dengan mereka). Sesungguhnya Allah Maha Kuasa, lagi Maha Bijaksana. (al-Baqarah: 220)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...