Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

Jumaat, 16 Mei 2014

KAU ADA......

Macam2 hal 3 kesayangan ni. Rezeki yang x ternilai anugerah Allah yg perlu kita semua jaga. Kalau difikirkan bukan semua orang dikurniakan rezeki macam ni. Rezeki kurniaan Allah tu pelbagai. Rezeki kekayaan, kesihatan, rumahtangga bahagia, rezeki anak-anak, jiran2 yang baik, rumah kediaman yang aman damai, kenderaan yang banyak, rezeki jodoh, suami isteri yang baik, rezeki kebahagian hati macam2lah cuma kita sebagai manusia aje yang terlalu fikirkan rezeki kemewahan.

Ada setengah orang tu kahwin dah bertahun2 tpi masih belum dikurniakan anak, yang bujang sering mengeluh bila nak kahwin, bila nak ada suami dan anak2 tapi terfikirkah kita apa yang berlaku dalam kehidupan kita sebenarnya adalah ketentuan Allah. Allah lebih mengetahui apa yang telah dirancangkannya. Mungkin yang belum dikurniakan anak atau tiada anak adalah lebih baik jika ada anak. Sekiranya ada anak mungkin anak2 itu lebih banyak mendatangkan masalah kepada ke 2 ibu bapanya. Hanya Allah aje yang tahu kan. Bagi yang bujang pula lambat atau cepat itu semua telah Allah tentukan. Mungkin berkahwin lambat itu lebih mendatangkan kebaikan kepada diri seseorang itu. Itu semua rahsia Allah. Allah aje yang mengetahuinya. Bersyukurlah kita semuanya. Sepatutnya kita sebagai manusia sentiasa berdoa supaya berada dalam rahmat dan perlindungan Allah.


" Sesungguhnya jika kamu bersyukur niscaya Aku akan menambah nikmat kepadamu, tetapi jika kamu mengingkari nikmat-Ku, maka sesungguhnya azab-Ku sangat pedih.” (Surah Ibrahim : 7)

“Jika kamu menghitung-menghitung nikmat Allah, nescaya kamu tidak akan dapat menghitungnya. Sesungguhnya Allah benar-benar Maha Pengampun Lagi Maha Penyayang.” (Surah An Nahl : 18)

"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu. Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui ". Surah al-Baqarah ayat 216  

Alamak lain pulak dah crite sebenarnya. Ok back balik cerita 3 kesayangan ni. Walaupun belum ada anak sendiri tapi bersyukur sebab dapat tumpang kasih 3 kesayangan ni. Memanglah apa yang dikatakan anak2 ni memang harta yang paling bernilai. Kalau saya rasa hati tak tenang, rasa ada banyak masalah saya lebih suka balik kg dan jumpa dengan 3 kesayangan ni. Sungguh hilang segala masalah. Bila kita peluk cium mereka satu nikmat dan perasaan yang tak boleh kita gambarkan. Memang sungguh berharga anugerah Allah ni.



3 kesayangan yang tak boleh berpisah. Penyenang hati kami semua. Alhamdulillah TERIMA KASIH YA ALLAH...atas kurnianMU



Abang Long yang sedikit pendiam dan cepat mengalah dengan adik2. Along yang TERBAIK


 Abang Ngah nama pun abang Ngah memang tak nak mengalah....Dia saja nak menang. Suka berebut dengan abang long dan adik.


Adik Irshad pun dah sama perangai dengan abang Ngah x nak mengalah. Suka berebut dengan abang Ngah.




Wahai Tuhanku! Jadikanlah daku orang yang mendirikan sembahyang dan demikianlah juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku. ( Ibrahim:40 )

" Wahai Tuhan kami! Jadikanlah kami berdua: orang-orang Islam (yang berserah diri) kepadaMu, dan jadikanlah daripada keturunan kami: umat Islam (yang berserah diri) kepadamu, dan tunjukkanlah kepada kami syariat dan cara-cara ibadat kami, dan terimalah taubat kami; sesungguhnya Engkaulah Maha Penerima taubat, lagi Maha Mengasihani ". (Baqarah: 128)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...