Daisypath Happy Birthday tickers

Jumaat, 21 Jun 2013

PERCUTIAN 4 - SELAMAT TINGGAL PULAU PERHENTIAN

6 JUNE 2013 - HARI TERAKHIR DI PULAU PERHENTIAN

Malam tadi tidur ditemani dengan hujan di pulau. Sedap tidur sejuk-sejuk macam tu. Nikmat sungguh hidup ini. Bersyukurlah kita masih diberikan kesempatan bernafas lagi dan dapat lagi untuk menambah amalan kita untuk saham akhirat nanti. Kalau kawan sebilik saya tak kejutkan saya pada pukul 3.00 pagi untuk angkat baju kami yang berada di jemuran luar tu memang tak sedarlah saya hujan turun. Ok lupa nak bagitau menu dinner kami malam tadi BBQ dan air sirap bandung. Lunch tengahari semalam pula ayam goreng, sayur campur, kari daging dan air oren. Mavelous. Sedap sebab apa saya kata sedap sebab selera kampung memang makanan kegemaran saya. Terima kasih tukang masak yang menyajikan lauk yang sedap-sedap kat kami di samping keramahan adik pelayan kat situ. InsyaAllah ada rezeki kami lagi kami akan datang lagi ke sini. Seperti biasa bangun pagi solat subuh dulu kemudian pukul 8.00 pagi kami terus sarapan pagi. Menu sarapan pagi ni nasi lemak dan teh tarik. Kami makan puas-puas sambil lepak-lepak kat cafe tersebut ditemani dengan radio stesen pantai timur. Layan jiwang gituuuuu lagu-lagu rock 90an.

Tu trip yang nak pergi snorkeling pagi tu awal-awal lagi mereka dah menunggu semangat untuk bersnorkeling

Dah puas lepak kat cafe kami berdua pergilah jalan-jalan kat tepi jeti pulau tu sambil melihat ikan-ikan yang comel. Itulah aktiviti kami untuk hari-hari yang terakhir di pulau ni. Dah puas melihat berbagai ragam manusia di pulau ni dengan ketibaan pengunjung yang sentiasa tak putus. Sempat bersembang dengan abang dan pakcik-pakcik bot yang sentiasa bertali arus menghantar dan mengambil pengunjung. Sempat lagi mereka memberi cadangan kepada kami supaya pergi ke Pulau Redang pula selepas ini kerana kata mereka Pulau Redang lagi cantik dan menarik. Kami berdua sangat suka dengan cadangan mereka. InsyaAllah kalau ada rezeki lagi kami akan sampai pula ke Pulau Redang. Dah puas cuci mata dan beramah mesra kami pun pulang semula ke chalet untuk persiapan balik ke KL. Di sini saya nak bagitau bot untuk membawa kami balik semula ke Jeti Kuala Besut pada pukul 12.30 tengahari. Masa bot untuk membawa balik penumpang hanya ada 3 kali sahaja. Pilih pukul berapa kita nak balik ke darat semula. 8.30 pagi, 12.30 tengari atau 4.30 petang. Saya pilih 12.30 tengahari sebab tiket balik ke KL kami pukul 10.30 malam. Jadi kami tak perlu terkejar-kejar masih sempat untuk kami shopping singgah mana-mana tempat yang kami nak sebelum balik KL. Seperti yang dijanjikan bot yang membawa kami pulang semula ke darat sudah berada di jeti pulau menunggu ketibaan kami. Bila sahaja naik bot saya rasa puas berada di sini selama 3 H 2 M. Buktinya sekarang ni dah nak hampir 2 minggu barulah muka yang nampak terbakar ni dah beransur pulih. Warna kulit di tangan dan muka dah mula sekata dan sama seperti dulu. Masa minggu pertama balik dari pulau tu tak perlu nak cakaplah macam mana rupanya orang balik bercuti dari pulau. Dengan muka yang nampak gelap, kesan seperti terbakar, kusam dan hitam yang paling tak bestnya bila basuh muka terasa pedih sebab muka tengah dalam proses pengelupasan kulit. Balik dari bercuti aje semua kawan-kawan yang terjumpa tegur kenapa muka nampak gelap dan kusam. Itulah bahananya tak nak pakai losyen sunblok. Hahahaha padan muka aku.

Muka kepuasan selama berada di pulau 3 H 2 M

Tu yang kat belakang tu bot laju kami yang dah bersedia nak bawa kami balik ke darat

Atas bot laju sebelum bertolak balik ke Kuala Besut. Tak tahu bila lagi dapat naik bot laju ni.

Ok kita sambung lagi part ke 5 percutian ni di Kuala Terengganu pulak ye.....tungguuuuuuuu

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...