Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

Rabu, 19 Jun 2013

PERCUTIAN 2 - SELAMAT DATANG KE PULAU PERHENTIAN

04 JUNE 2013 - HARI PERTAMA.......

Kami sampai di Pulau Perhentian dalam pukul 9.45 pagi. Sampai-sampai aja kami bergambar dulu kat depan jeti Pulau tu. Biasalahkan nak tumpang menikmati keindahan alam. Lepas puas bergambar sakan kami terus check in kat chalet kami. Masa kami check in tu tak boleh masuk lagi. Jadi sementara tu kami lepaklah jap kat depan chalet kami tu sambil menikmati keindahan tepi pantai. Tapi tak lama kami menunggu dalam setengah jam lepas tu kami dah boleh check in kiranya kami bernasib baik sebab dapat check in awal. Ikutkan check in kami baru boleh masuk pukul 12.30. Dapat aje check in aktiviti awal saya terus mandi kat chalet ni. Rasa badan ni dah berlengas dan berpeluh. Yelah dari malam tadi sampailah ke pagi tak mandi mahu tak rasa macam dah gatal-gatal badan. Terus aje mandi dan kemudian rehat-rehat dan senang-senangkan badan kat atas katil chalet ni.

Inilah dia chalet tempat penginapan kami. Tapi bilik saya kat bukan yang kat depan ni tapi kat sebelah tu...

Cafe chalet kami ........

Tu dia nama chalet kami....

Chalet yang ini berada di belakang chalet kami.......cantikkan chalet ye

Pukul 1 tghari kami turun ke cafe chalet untuk makan tengahari. Sedap masakannya ala-ala kampung. First menu tengahari tu kami makan tomyam campur, telur dadar, sayur campur dan air teh o ais. Disebabkan kami ambil pakej termasuk makan sekali itu yang tak perlu nak risau sebab makan semua telah tersedia. Bagi saya kalau kita nak bercuti eloklah ambil pakej yang termasuk makanan disediakan. Tak perlu nak risau nak cari makan kat mana. Kalau tempat yang kita pergi bercuti tu memang banyak tempat makan tak apa. Kalau macam kat pulau ni sendiri mahu ingatlah mana ada kedai-kedai ke warung ke, food court ke, restoran-restoran. Kalau ada pun kat cafe chalet tu ajelah yang ada. Tapi mahal sikitlah. Sambil menikmati makan tengahari tu kami dihiburkan dengan radio stesen pantai timur. Gempak woiiii......lagu-lagu dia memang rock 90 an semua. Mengimbau kenangan zaman persekolahan menengah dahulu. Memang taste lagu-lagu kesukaan saya rock 90an. Jiwang giler wa cakap lu. Kalau kat KL nak dengar lagu-lagu rock 90an hanya ada di stesen radio SURIA FM dan SINAR FM tapi lagu-lagunya ada juga campur dengan lagu-lagu yang terkini. Tapi stesen pantai timur ni 100% lagu rock 90an. Betul ke orang pantai timur. Kalau salah sorry ye sebab first time baru sampai kat Pulau ni. Adik yang kerja kat cafe chalet tu kata stesen radio pantai timur. Lepas makan makan tu sempatlah sembang-sembang dengan adik yang kerja kat cafe chalet tu dan tauke dia sekali. Macamlah saya ni peramah sangat. Biasalah kalau kat tempat orang ni saya suka bersembang mesra alamlah katakan. kukuikuikui.....angkat bakul sendirilerrrrr.

Dah penat bersembang dan berkenalan kami pun balik chalet untuk solat zohor dulu. Lepas solat zohor saya pun pergilah ambil angin dan jenguk-jenguk tepi pantai sambil menikmati suasana pantai. Kawan saya tak join sekali sebab dia rehat aje kat chalet dengan brutalnya saya pun santai sorang-sorang je kat tepi pantai tu. Sambil tengok budak-budak dan segala bapak mak budak mandi kat tepi pantai tu. Dalam hati ini rasa macam nak terjun aje dan join dengan-dengan diorang tu sejali tapi tak apa ada hari lain lagi. Kan 3 Hari 2 Malam. Hari ni cuma nak tengok-tengok dan rehat-rehatkan badan kat tepi pantai aje. Ramai jugalah pelancong pun bersantai kat tepi pantai tu. Biasalah mat salleh ni diorang buat macam kat tempat diorang berbikini dan seluar sahaja. Pada saya tak heranlah diorang macam tu. Lama jugaklah melayan perasaan kat tepi pantai tu sambil berayunkan buaian. Letih berayunkan buaian saya pun terus ke hujung pantai melihat batu-batu yang ada kat situ.

Sambil berayun di buaian seorang diri sambil menikmati keindahan pantai......jiwang jituuuu

Tempat ini di hujung sekali pantai.... Kat hujung ni banyaklah batu-batu seperti ini....layanlahhh

ala-ala manja.......

Dah nak masuk waktu asar saya pun balik ke chalet semula untuk solat asar. Masa saya balik ke chalet kawan saya tu dah bangun dan dah puas berehat. Lepas solat asar aje saya dan kawan pun sambung semula bersantai kat tepi pantai tu sambil menikmati keindahan pantai. Kemudian kami pun lepak-lepak kat cafe chalet yang terdapat di tepi pulau tersebut sambil menikmati pelbagai ragam manusia yang sedang lepak-lepak di situ. Terasa seronok sangat masa tu. Hilang segala masalah seketika. Dalam ingatan waktu tu hanya ada keseronokan percutian. Kami lepak-lepak kat cafe chalet tu hingga masuk waktu maghrib. Masuk aje waktu maghrib kami pun pulang semula ke chalet untuk mandi dan solat maghrib.

Yang ini papan tanda amaran bila berada di kawasan taman laut.....bacalah sendiri

Yang ini port snorkelling dan taxi centre.....kalau nak berkayak pun ada bayaran RM 15

Pukul 8.00 malam kami turun semula ke cafe chalet untuk makan malam. Menu makan malam hari ini adalah ikan goreng, sup, sayur campur dan air nescafe o ais. Sedapkan menu dia ala-ala kampung. Menu tu memang memenuhi selera saya. Lepas makan aje kami pun lepak-lepak aje kat cafe chalet tu sambil menonton tv kat situ. Maklumlah kat chalet kami tak ada tv so tumpanglah tengok tv melayan cerita kesukaan saya tu drama LULURNYA SEBUAH IKRAR dan I MISS YOU (episod last pulak tu) dahlah ter miss episod semalamnya sebab dah nak bertolak naik bas malam tu. Siap minta kat adik cafe tu tukarkan channel tv9. Terima kasih adik chalet yang sentiasa memenuhi permintaan kakak berdua ni yang banyak songel dan ragamnya. Sambil-sambil layan cerita kesukaan tu kami sempat lagi sembang-sembang dengan adik cafe tu. Ramah sungguh adik ni. Habis aje cerita kesukaan kami tu terus kami balik chalet semula untuk solat isyak dan tidur sebelum kami memulakan aktiviti untuk keesokkan harinya. TUNGGGGUUUUUUUUUUUUUU..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...