Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

Isnin, 10 November 2014

DRAMA KOREA "FEAST OF THE GODS"....Slot Chamsarang TV9

Setiap Hari Selasa dan Rabu
9.30 hingga 10.30 mlm
Slot Cham Sarang TV9




FEAST OF THE GODS

Drama ini mengisahkan kisah hidup seorang gadis Go Joon Young (Sung Yu Ri) seorang gadis yang mempunyai cita2 untuk menjadi chef terhebat. Joon Young dengan Ha In Joo seorang gadis yang dibesarkan oleh seorang Master Chef Sung Do Hee yang merupakan generasi ke 4 Arirang. Restoran Arirang adalah sebuah restoren makanan Tradisional Korea yang masih menjaga nilai-nilai makanan tradisonal.

Master Chef Sung Do Hee memiliki impian untuk menjadikan In Joo sebagai pemimpin geherasi ke 5 dari Arirang. Walaupun kehadiran Go Joon Young tidak disenangi oleh Master Chef Sung Doo Hee, Go Joon Young sentiasa di beri semangat oleh Pengasas Arirang untuk terus menjadi pelapis di Arirang. Bermula dengan tuduhan ke atas Go Joon Young yang telah mematikan suis peti beku makanan yang menyebabkan semua makanan menjadi rosak. Go Joon Young hampir dihalau keluar oleh Master Chef Sung. Dong Hee tetap tidak berputus asa untuk terus bersama-sama dengan Arirang. 

Menarikkan cerita "Feast of the Gods". Saya memang suka sangat cerita yang melibatkan masakan tradisional korea. Bukan apa suka melihat masyarakat korea yang memang bahan masakannya sangat2 tradisional. Dalam cerita ni kita boleh melihat bertong2 tempayan digunakan untuk membuat sos yang diperam bertahun2. Hebatkan masyarakat korea ni. Malah ada juga bahan makanan yang diperam dalam tempayan yang ditanamkan di dalam tanah. Unik dan menarik. Nak tahu lebih lanjut lagi cerita ni nantikan drama tersebut bersiaran di TV9. 


Pelakon2...

Sung Yu Ri as Go Joon Young
Joo Sang Wook as Choi Jae Ha
Lee Sang Woo as Kim Do Yoon
Seo Hyun Jin as In Joo
Joo Da young as Ha In Joo
Jun In Hwa as Seong Do Hee



Memang terbaik baiklah industri drama korea ni cuba menonjolkan kelebihan, keunikkkan dan kecantikan segala aset yang terdapat di Korea. Tak kiralah pulaunya, bandar, kampung, pakaian, makanan, masyarakatnya, pembangunan bandar2 besar, budaya, teknologi dan segalanya secara tidak langsung telah menaikkan industri pelancongan Korea. 






















Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...