Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

Rabu, 29 Oktober 2014

OLE2 DARI JEPUN.......



Alhamdulillah dapat lagi rezeki hari semalam. Pegawai office baru balik dari Jepun bagi kami se office kipas dari negara matahari terbit  dan juga gula2. Cantikkan kipasnya. Terima kasih daun keladi kalau ada bagi lagi. Rasanya dah dapat 2 kipas yang cantik molek dari Jepun. Itulah nak tunggu diri sendiri sampai nun di sana tak tahulah biler. InsyaAllah kalau ada rezeki dan diizinkan Allah akan sampai juga kat Jepun tu. Tapi sebenarnya dalam hati ni tak ada sangatlah nak pergi sana tapi mana tahukan hati manusia ni selalu aje berubah2. Hari ni kata tak nak esok lusa tiba2 kata nak,nak,nakkkk....siapa nak jawab tu. Apa2 pun moga Allah memurahkan rezeki orang yang memberi kerana tangan yang memberi itu lebih baik dari tangan yang menerimanya. AMIN. Jazza kallahu khaira (Mudah-mudahan Allah memberi balasan kebaikan kepadamu yang memberi). Peringatan untuk diri saya juga supaya sentiasa rajin bersedekah dan memberi tak semestinya dengan wang ringgit, harta benda tapi apa yang kita termampu walaupun hanya dengan memberi pertolongan mengikut kudrat yang ada. InsyaAllah.



Dari Abu Hurairah, ia berkata : Rasulullah s.a.w bersabda “ Barangsiapa yang bersedekah sebesar biji kurma dari usahanya yang halal , maka Allah akan menerima sedekahnya itu dengan tangan kanan-Nya, kerana sesungguhnya Allah hanya mahu menerima sedekah dari usaha yang halal, dan akan memberi tambahan kepada pemiliknya seperti seseorang di antara kamu yang terus menambah tabungnya yang sedikit, sampai menjadi gunung .” 
(HR Bukhari dan Muslim)


Dari Abu Hurairah : Sesungguhnya Rasulullah s.a.w bersabda “ Tidaklah harta menjadi berkurang kerana sedekah, dan tidaklah seseorang yang memberi maaf kepada orang lain, melainkan Allah akan menambah kehormatan kepada dirinya; dan seseorang tiada bersikap merendah diri kerana Allah , melainkan ia akan diangkat darjatnya oleh Allah .”
(HR Muslim dan Tirmidzi)


Dari Anas bin Malik , ia berkata : Rasulullah SAW bersabda “ Hendaklah kalian bersedekah, kerana sesungguhnya sedekah itu merupakan tirai penyelamat kalian dari api neraka .”
(HR Baihaqi)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...