Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

Rabu, 19 November 2014

BINGKISAN TERBAIK........AMALAN DOA HARIAN DAN 100 DOA DARI RASULULLAH

ALHAMDULILLAH

Syukur kepada Allah atas limpah dan kuniaNya kepada ku sehingga hari ini masih diberi kesempatan untuk terus mencari bekalan untuk akhirat. Alhamdulillah masih diberikan usia untuk bernafas di muka bumi yang hanya sementara ini. Ya Allah rasanya terlalu sedikit amalan yang telah aku lakukan di dunia ini. Astafirullah alazim. Ya Allah kau ketuklah pintu hati ini untuk sentiasa menginsafi dosa2 yang aku lakukan sama ada aku sedari atau tidak. Terima kasih Ya Allah. Alhamdulillah sentiasa ada sahaja hamba Allah yang bermurah hati memberikan ilmu yang boleh kita kongsikan bersama. InsyaAllah...........




Amalan Doa Harian 100 Doa dari Rasulullah



Betapa indahnya kehidupan islam ini. Bermacam2 doa Rasulullah ajarkan kepada umatnya untuk diamalkan. Alangkah baiknya kita menjadikan setiap satu amalan harian Nabi saw sebagai ikutan untuk kita setiap hari. Setiap perkara yang ingin kita lakukan Rasulullah telah tinggalkan doa2 yang perlu kita mulakan dengan lebih beradab dan sopan. Lihatlah kecintaan Rasulullah terhadap umatnya betapa besarnya ilmu yang diamalkannya diturunkan untuk umatnya supaya sentiasa berada dilandasan syariat Allah. Beruntungnya kita menjadi umat Nabi Muhammad saw akhir zaman. 



“Berdoalah kepadaku, akan aku perkenankan permintaanmu.” (Al-Mukmin, 60)


"Doa adalah senjata bagi orang-orang mukmin, tiang bagi agama, dan nur bagi langit dan bumi". (HR Hakim)


"Barangsiapa mahu supaya doanya dikabulkan ketika dalam keadaan kesempitan atau kesusahan hendaklah dia banyak berdoa ketika dalam kesenangan".
(HR Tirmizi)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...