Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

Khamis, 13 November 2014

Bingkisan ikhlas dari my best friend..........Surah Yasin

Alhamdulillah

Terima Kasih Ya Allah

Terima kasih juga yang memberikan ilmu ini sebagai hadiah untuk saya. Alhamdulillah bertambah2 lagi pahala sahabat saya moga Allah rahmati dan lindungi sahabat saya dan keluarganya. Surah Yasin, Manzil, Doa dan Surah2 Pilihan. 


Sabda Rasulullah SAW : “Sampaikanlah dariku walau hanya satu ayat” (Riwayat Al-Bukhari, Tirmizi, Ahmad dan Ibni Hibban)


Bayangkanlah dalam buku ini terdapat beratus2 ayat. Bayangkanlah berapa banyaknya pahala yang akan sahabat saya dapat sekiranya saya mengamalkannya dan memberikan ilmu tersebut kepada orang lain. MasyaAllah betapa mudahnya untuk mengumpulkan pahalakan. Semudah itu Allah berikan kepada kita. Terpulang kepada kita untuk memanfaatkannya, rebutlah peluang itu selagi Allah beri kesempatan kepada kita. Tak perlulah nak keluarkan duit yang banyak cukuplah ikut kemampuan kita untuk menyampaikan ilmu kepada orang lain walaupun hanya dengan kata2 nasihat dan doa. InsyaAllah, Allah lebih tahu kemampuan kita. Berusahalah kita menyampaikan apa jua kebaikan kepada orang lain kerana ganjarannya sangat besar. Semoga segala amalan yang kita kerjakan diterima Allah hendakNya. AMIN. 


Nabi s.a.w bersabda yang bermaksud: “Sesiapa yang memberi contoh kebaikan, maka ia mendapat pahala dan pahala orang-orang yang meniru perbuatannya hingga hari kiamat; dan sesiapa yang memberi contoh kejahatan, maka ia mendapat dosa dan dosa orang-orang yang meniru perbuatannya hingga hari kiamat.” (Petikan Kitab Tanbihul Ghafilin halaman 13).

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...