Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

Isnin, 28 April 2014

Cuti2 Melaka - Terminal Bersepadu Bandar Tasik selatan

Alhamdulillah hari ini masuk office semula lepas bercuti 3H2M ke Melaka. Balik dari Melaka aje ke KL terus balik kampung sebab ada kenduri kahwin rumah jiran sebelah. Ohhh marathon sungguh tak sempat nak rehat terus drive balik Banting. 

Mulakan dengan percutian ke Melaka. Pagi Khamis tu dah mula gerak dari rumah di Bandar Tun Razak Cheras ke Stesen Bas Bersepadu Bandar Tasik Selatan. Memang kami nak pergi Melaka naik bas. Sungguh dah bertahun2 tak pernah naik bas. First time naik bas kat TBBTS. Cantik tempatnya dah macam KLIA. Siap annouce nama kalau penumpang belum check in macam nak naik flight. Nak masuk ke Gate pun ada check in. Canggih Malaysia baru nampak moden dan maju. Barulah tercapai wawasan 2020 yang di ilhamkan oleh mantan PM Dato Seri Dr. Mahathir. Sampai aje kat TBBTS apalagi sarapan dulu sebelum bertolak. Pagi2 macam ni belum banyak food court dibuka lagi. Masa order sarapan tu terpampang notis segala pembayaran melalui kupon kena beli kat kaunter depan food court. Maknanya perlu beli kupon dulu baru boleh bayar. Almaklumlah first time naik bas jadi tak tahu semua tu. Nasib baiklah tanya kat makcik food court tu dia kata boleh bayar guna duit. Jadi kami pun bayarlah guna duit. Sebenarnya tak ada masalah. Bergantung kepada tuan gerai tu ada duit ke tidak. Cuma dia kata kupon tu gunanya bila tuan gerai tak ada duit baki sahaja. Kalau kita ada duit kecik boleh bayar janganlah bagi duit besar2 pagi2 memanglah tak ada duit baki. 


Sarapan dulu dengan nasi lemak dan milo ais



Jemput makan semua lepas ni baru boleh kita teruskan perjalanan

Lepas sarapan sementara menunggu bas bertolak. Kami lepak jap kat TBBTS. Kami menunggu kat Gate 1. Selesa dan memuaskan tempatnya. Cadangan saya Terminal Hentian Putra dan Duta pun elok penambahbaikan seperti TBBTS ni. Sedihlah nampak lama sangat terminal hentian putra tu. Dahlah tu panas tak de econ. Kesian kat mereka2 yang nak balik ke pantai timur. Upgradelah sikit 2 terminal tu baru nampak Malaysia ni maju sikit.



Cantikkan siap ada skrin list menunjukkan bas yang akan bertolak pukul berapa dan jenis bas. Canggih barulah selesa dan seronok mereka2 yang nak naik bas balik kg ke atau berjalan2 dengan menaiki bas pengangkutan awam. 







Rasa selesa sangat dan tak sesak. Banyak tempat duduk dan luas. Gate untuk menunggu pun banyak mengikut laluan bas. 



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...