Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

Selasa, 29 April 2014

Cuti2 Melaka - jalan2 di Bangunan Merah dan Gereja St. Paul

Hari first sampai ke Melaka selepas check in kat hotel kami solat dulu kemudian terus ke Bangunan Merah atau lebih dikenali dengan nama Bangunan Stadthuys bersebelahan dengan gereja St. Paul. Masa kami sampai tu memang ramailah orang dengan beca yang berwarna warni dan meriah dengan lagu masing2 setia menunggu pengunjung yang ingin menggunakan perkhidmatan mereka. Masa kami sedang lepak2 sambil tangkap2 gambar selfish kat sini ada photo shoot pasangan pengantin cina sedang mengabdikan kenangan mereka. Sesuai sangatlah tempat tu menjadi lokasi photo shoot untuk perkahwinan. Sambil lepak2 menikmati deruan pancutan air di depan Menara Jam Besar tu kami dihiburkan dengan bermacam2 muzik dan lagu2 dari beca yang berwarna warni dan colourfull tu. Meriah sungguh. Kat tempat ni nak solat pun senang. Kat depan tu ada surau. 


Air pancut  di belakang tu Menara Jam  dan Bangunan Merah





Tengoklah tu beca2 yang berwarna warni.....Sedia menunggu penumpang. Satu beca RM 20. Beca tu akan bawa kita jalan2 ke kawasan pelancongan yang kita kehendaki dan dia akan sedia menunggu kita di setiap tempat yang kita singgah untuk bergambar. 



Belakang tu Gereja St. Paul. Tengok pengantin tu sedang photo shoot.


Bangunan Merah atau lebih dikenali dengan nama Bangunan Stadthuys


Menara Jam Merah


Bangunan Balai Seni Lukis......Kawasan ni semua design bangunan warna merah



Kat sekeliling kawasan ni boleh beli bermacam2 sovenior. Macam2 ada. Key-chain. frigde magnet, topi bermacam saiz, baju, t-shirt, kasut, beg, cenderahati dan macam2lah. Pilih aje yang berkenan di hati. Selain kat sini kat Medan Samudera pun ada macam2. Lebih banyak dari kat sini. Kalau nak makan pun boleh kat Medan Samudera ni tak yah g jauh2 tapi pada saya tak berapa sedap sangatlah makanannya. Ikut tekak masing2lah. Kat tempat ni dapat rembat topi untuk kawan serumah dan baju t-shirt untuk my kesayangan anak buah yang 3 orang tu. Mesti beli untuk 3 kesayangan tu kalau saya g jalan2 ke mana2. Dah menjadi satu kemestian. Dapat juga rembat kasut capal kat sini sebab masa ni kaki dah melecet habis. Pedih kena air masa mandi. 

Dekat seberang jalan tu ada gerai jual air kelapa dan minuman. Sesiapa yang haus boleh singgah jap kat gerai depan tu. Boleh rehat jap sambil minum2 kat situ.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...