Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

Jumaat, 26 September 2014

DRAMA ASTANA CINTA ALEESA - Slot Ratu di TV9


SLOT RATU (TV9)
DRAMA ASTANA CINTA ALEESA
Setiap Selasa dan rabu jam 8.30 malam


SINOPSIS 


Mengisahkan ujian yang menimpa pasangan suami isteri iaitu Aleesa (Emma Maembong) dan Zhariff (Nazim Othman). Aleesa merupakan seorang isteri yang ceria dan amat dikasihi oleh suaminya Zhariff. Namun hubungan mereka teruji apabila Aleesa tidak dapat menerima kenyataan anak keduanya telah meninggal dunia.

Aleesa begitu tertekan. Tambahan lagi tekanan yang diberikan oleh nenek mertuanya, menuduh Aleesa seorang pembunuh. Pembunuh kepada cucunya yang baru lahir. Semenjak kematian cucunya, nenek mertua Aleesa begitu membencinya.

Aleesa begitu bersedih, gagal menangani berita pahit yang diterimanya. Aleesa merasakan anak keduanya masih hidup. Malah sering bercakap keseorangan dengan anak patung, seolah-olah patung tersebut merupakan bayinya. Kesedihan yang ditanggung Aleesa kian mendalam, pernah suatu ketika Aleesa ingin membunuh diri dengan terjun dari tingkat atas. Mujur Zhariff menyelamatkannya dan berjaya menghalang Aleesa dari terjun.


Dek masalah yang dihadapi di rumah, Zhariff terpaksa menyerahkan tugas kepada rakan sekerjanya iaitu Jimmy. Jimmy bukanlah orang yang tepat mengambil alih tugas Zhariff. Ini kerana Jimmy mempunyai niat tidak baik terhadap Zhariff. Apakah kesinambungan kisah ini? Berjayakah Zhariff mengembalikan Aleesa yang terdahulu? Adakah rumah tangga Aleesa dan Zhariff akan berkekalan? Saksikan segalanya dalam drama Astana Cinta Aleesa di TV9.






Pelakon Astana Cinta Aleesa

Emma Maembong - Aleesa
Nazim Othman - Zhariff
Amyra Rosli – Zaleha
Bill Azali – Jimmy
Ku Faridah – Hajah Timah
Aleeza Shadan – Hajah Zainab
Mustapha Kamal – Datuk Rahim
Puteri Balqis – Zara
Falisha Crossley – Alia
Ezzrin Loy – Azmeer
Qazem Nor – Suffiyan
Abang Rafi – Sulaiman
Laila Nasir – Kamariah


Dah masuk beberapa episod makin seronok pulak tengok cerita ni. Jujur dari hati saya tak berapa minta sangat tengok pelakonnya. Kureng sikitlah. Tapi saya respek dengan pelakon baru tu siapa artis yang baru2 ni kecoh sikit pasal perkahwinan yang tak jadi tu dengan pelakon baru juga sama2 tengah nak naik. Berbakat jugalah Amyra Rosli ni berlakon. Sakit hati tengok watak dia yang mental sikit (bukan sikit tapi memang mental banyak) tu. Rasa macam nak tampar2 aje dia tu. Geram pulak tengok watak dia yang cuba menghancurkan rumahtangga kawan baik dia sendiri. Dahlah jadi isteri no. 2 ada hati pulak nak duduk dalam bilik utama isteri pertama tu. Siap halau Aleesa duduk kat bilik bawah. Puiiiiiiilah tengok watak Leha tu. TERBAIKKKKlah lakonan Leha. Sorry terover sikit pulak sebab geram sesangat2. Tapi memang best tengok cerita ni rasa tak sabar nak tunggu episod seterus2nya. Nak tengok apa pulak lagi lakonan gila si Leha tu nak buat. Yelah nak jadi mem besarlah katakan. Memang tak bosanlah nak tengok drama ni walaupun geram dengan watak Leha dan nenek Timah yang dah tua2 tu pun tak sedar diri lagi, bongkak dan sombong dengan hartanya. Nenek Timah yang suka mencampuri urusan rumah tangga cucu kesayangannya itu. Nenek Timah yang percaya bulat2 kat Leha tu yang dianggap terlalu sempurna untuk dijodohkan dengan cucunya Zhariff. Sanggup memaksa Zhariff berkahwin dengan Leha dan menuduh Aleesa membunuh anaknya sendiri. Nak tahu apa kesudahan jadi pada nenek Timah yg sombong sesangat2 tu dan yang pasti Leha tu confirm giler sudahnya. Cewahhhhhhhhhhhh mcm saya penulis skripnya. Tak sabar nak tunggu bila agaknya Zhariff sedar akan perangai sebenar Leha.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...