Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

Isnin, 16 September 2013

TERLIUH.............TERBAIK DARI LADANG

Cerita pasal kursus di ILKM JAWI. Memang best kursus ni. Sepanjang dari hotel penginapan kami ke dewan kursus ni kami akan melalui ladang nenas. Rezeki kami semasa kami berkursus di sini tengah musim memetik buah nenas. Selama 4hari 3malam hari-hari kami melihat buah nenas ni. Terliuh dibuatnya kami melihat buah nenas yang dah tergolek-golek tepi ladang tu. Dah rezeki kami dapatlah kami membeli buah nenas made in JAWI. Sedap dan manis. Rezeki Allah. Murah tersangat murah. Buah ikut gred. sebiji 0.50 sen bagi gred C. Gred B RM 1.00 dan Gred A RM 1.50. Gred C pun dah berbaloi-baloi beli. TERBAIKKKK, mantoppp dan ada klasss. Macam nenas madu. Dapatlah beri beberapa biji kepada kawan serumah dan selebihnya bawa balik kampong. Dapatlah adik beradik di kampong merasa.
 
 
Tu dia buah nenas yang dah sedia dipetik dan untuk dijual. Yang ini sebiji 0.50. Murah kan. Comel dan dah terliuh dibuatnya.
 
 
 
Background ladang nenas.
 

Buah yang selesai dipungut untuk dijual. Rezeki kami sampai masa ni musim memetik buah.
 

Kami panggil dia ni wak. Wak tengah tolong cantaskan pucuk daun dari nenas. Senang kami nak bawa balik ke KL. Terima kasih wak sebab bagi kami beli buah nenas tu.
 
 
Balik aje KL terus kupas buah nenas tu. Tak tahan dengan bau dan ke comelan buah tersebut. Sedap tak terkata cicah dengan kicap campur cili.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...