Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

Rabu, 16 Mei 2012

Walaupun kita terpisah jauh.................


Pejamkan Matamu dan Katakan
Jika Hatimu merindukan seseorang

YA ALLAH...
Aku merindukannya keranaMU Ya Allah..
Jauhkanlah aku dari perkara yang bisa membuat aku lupa kepada-Mu..
Aku semakin mengerti bahawa jarak ini bukan untuk menghukumku..
Tapi Jarak ini untuk menjaga aku dan dia.......

- Dengan jarak ini..Aku dan dia berjanji untuk berubah menjadi lebih baik..
- Dengan jarak ini..Aku dan dia berjanji untuk memperbaiki cinta kepada Ilahi..
- Dengan jarak ini..Aku dan dia berjanji untuk mencintai Pencipta kami lebih dari segalanya..
- Dengan jarak ini..Aku dan dia berjanji untuk mendalami ajaran Islam...
- Dan dengan jarak ini juga..Aku dan dia yakin andai tiba saatnya nanti........Aku dan dia akan lebih bersedia untuk melayari semua ini dengan jalan yang diredhai.
Syukur YA ALLAH.....Karena memberi peluang kepadaku melalui jalanMu ini..

SYUKUR YA ALLAH.......
kerana memberikan jarak itu kepada aku dan dia..

Duhai seseorang yang ada di sana...........

Jika memang benar itu engkau maka jika saat itu tiba
aku hanya boleh bersyukur dan tersenyum.. memandang wajah teduhmu dan memberanikan diri untuk berkata..sayang, sejak pertama bertemu aku merasa yakin bahawa kaulah jodohku sambil menunggu apa reaksimu selanjutnya...
Lalu aku akan memohon padaNYA semoga diriku menjadi kesenangan bagimu.....Mataku menjadi keteduhan bagimu.....genggaman tanganku menjadi pelepas keresahanmu.....setiap perkataanku menjadi kesejukan bagimu dan agar di izinkanku menjadi terbaik untukmu dan kau terbaik untukku..

Duhai seseorang yang ada disana.....

Jika benar memang itu engkau maka jika saat itu tiba, lantas terlihat kekurangan diriku, semoga Allah mengurniakanmu kemampuan untuk melihat kebaikanku..Semoga Allah meredhaimu dan kau pun mencintaiku keranaNYA..
Sentiasa memahamiku serta menerima kelebihan dan kekuranganku.....begitu pula yg akan aku lakukan terhadapmu..
Allah telah menjadikan HambaNYA jauh dari sempurna kerana itu kau hadir disisiku untuk menyempurnakan kekuranganku dan begitu juga kehadiranku disisimu..
Semoga ketika itu kebahagiaan yg selama ini kita dambakan akan kita miliki dan merasakannya dengan indah....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...