Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

Jumaat, 4 Oktober 2013

QORBAN DI PALESTIN.....JOM TAMBAH SAHAM UNTUK AKHIRAT

 
Jom di hari segala penghulu hari (Jumaat) sama-sama kita menambahkan saham akhirat kita semasa di dunia ini. Pada kita mungkin nilainya kecil tapi bagi mereka yang amat memerlukannya terlalu tinggi nilainya di sisi mereka. Mungkin dengan bantuan kita
Buat peringatan untuk diri saya dan kita semua. InsyaAllah semoga-moga apa yang kita niatkan kerana Allah akan mendapat ganjaran yang terbaik di sisi Allah nanti. AMIN ....InsyaAllah.
 



"Bandingan (derma) orang yang membelanjakan hartanya pada jalan Allah  ialah sama seperti sebiji benih yang tumbuh menerbitkan tujuh tangkai,  tiap-tiap tangkai itu pula mengandungi seratus biji. Dan (ingatlah),  Allah akan melipatgandakan pahala bagi sesiapa yang dikehendaki-Nya dan Allah Maha Luas (rahmat) kurnia-Nya, lagi meliputi ilmu pengetahuan-Nya".  (al-Baqarah : ayat 261)
Sabda Rasulullah SAW: " Tidak sempurna Iman seseorang kamu sehinggalah dia menyayangi saudara seIslamnya seperti mana dia menyayangi dirinya sendiri." (dari Anas RA diriwayatkan Muslim RH)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...