Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

Selasa, 27 Mac 2012

doa seorang pencinta

Jangan pernah menyentuh hidup seseorang kalau itu hanya akan menghancurkan perasaannya.........Jangan pernah menatap matanya jika semua yang kamu lakukan hanya bohong.....Perkara yang paling kejam adalah membiarkannya jatuh cinta sementara kamu tidak mencintainya


Pelajarilah untuk menyintai seseorang itu dengan Sepenuh hati.. Syukurilah kelebihan yang ada padanya dan bukan mempermainkan kelebihan yang ada padanya.. Redhalah segala kekurangan yang ada padanya dan bukan mempersendakan kekurangannya..

Cuba lihat diri kita, cukup sempurnakah kita untuk mendapat segala kesempurnaan? Bukankah segala kelebihan dan kekurangan itu ditampung bersama?


Ya Allah
jika aku jatuh cinta, cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMu, agar bertambah kekuatanku untuk mencintaiMu. Jika aku jatuh cinta, jagalah cintaku padanya agar tidak melebihi cintaku padaMu

Jika aku jatuh hati, izinkan aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu, agar tidak terjatuh aku dalam JURANG CINTA.  Jika aku jatuh hati, jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling dari hatiMu….jika aku rindu, rindukanlah pada seseorang yang merindui syahid di jalanMu…
 
jika aku rindu, jagalah rinduku padanya agar tidak lalai aku merindukan syurgaMu…
Ya Allah
Jika aku menikmati cinta kekasih Mu, janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirMu…jika Kau halalkan aku merindui kekasihMu, jangan biarkan aku melampai batas, sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu…
 
Engkau mengetahui bahwa hati ini telah terhimpun dalam cinta padaMu, telah berjumpa dalam taat padaMu, telah bersatu dalam dakwah padaMu, dan telah terpadu dalam membela syariatMu, penuhilah hati-hati ini dengan nurMu yang tidak pernah pudar.
Lapangkanlah dada-dada kami dengan limpahan keimanan…
Aamiiin yaa rabbal ‘aalamiin.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...